BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 10 april 2007

Sjöutsikt i Malaka

Mest för att jag inte orkade gå omkring i värmen med ryggsäcken så hamnade jag på ett guesthouse alldeles vid hamnkanalen. Över budget men så är det samtidigt bara två nätter. Enligt planen, vi får se.
Det första intrycket av Malaka är bra, skulle säga en sexa på en skala 1-10. Relativt stor och lätt sömnig kuststad med behaglig atmosfär. Havet är bara ett par hundra meter härifrån. Man undrar om det finns någon badmöjlighet.

Råkade se häromkvällen att många kommenterar vad jag skriver. Kul såklart även om det här väl mest är en resedagbok för min egen skull. Hoppas ingen räknar med att jag ska läsa alla kommentarer bara, det tar för mycket tid. Internet här är inte alltid snabbt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Erik! Det är så kul att kommentera lite, även skicka en hälsning här hemifrån om skitväder och annat. Förstår att du inte hinner eller kommer åt att läsa. Men det gör inget, vi skriver ändå. Missa inte transporten tillbaka till Singapore bara! Kramar från mor

Anonym sa...

Snart SM-guld och då borde du komma ner till Linköping och jubelbada i Filbyterfontänen – och dricka en jäkla massa bira! SM-guldet är nära!!!

Anonym sa...

Verkar som du kan tänka ännu en gång om du skall bade med eller utan badblallor i Filbyter. 2-2 i matcher och dåligt LHC spel.

Som gammal Bonnkappälist har jag "badat" i Filbyter. Häftig känsla. M.

Anonym sa...

Östgötskans "bade" var menad men kinesiska "badblallor" var inte menad. M.

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest