BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 3 april 2007

Molnigt

Det ar molnigt i Hanoi idag och inte sa varst varmt. Visserligen bra promenadvader och for mig som brant mig lite passar det fint. Har suttit och kollat flygbiljetter. Nu ska jag ut och se stan och kolla med en resebyra.
Klockan ar tjugo i tio lokal tid.

For kannedom: Tiger Beer ar min nya favorit just nu. Billig och lagom mustig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mulet här också, har regnat i natt.
Det låter som du tänker ta flyget, det kan väl passa, en lång tågresa till vore väl jobbigt.
Det är så intressant läsa dina brev, jag läser flera gånger.
Ha det bra i fortsättningen, åk inte med mc-killarna.
Mormor.

Anonym sa...

Bra att det finns bira även där! Dyrast/billigast so far?

Anders sa...

Vilken tjusig bild på kall (troligen) bärs! Boktips: Kommer du ihåg bilden med en liten flicka som naken springer mot kameran efter hennes by blivit napalnbombad under vietnamkriget? Hon heter Denise Chong och har skrivit en bok som heter "The girl in the picture". Mycket intressant läsning om Vietnam. Hittar du den inte kan du låna den av mig när du kommer hem. Jag köpte den här i Linköping (efter beställning).
Imorgon spelar LHC första hockeyfinalmatchen mot MoDo. Tyvärr var biljetterna slut, får lyssna på radion. Ha det så bra i Hanoi.
Pappa

Erik sa...

En Tiger-bira ligger runt 15000 dong, det ar val runt 5 kr. For de lite snitsigare far man hosta upp 20000.

Erik sa...

Jag laste om hennes bok ja. Ska ta den nar jag kommer hem.

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest