BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 8 april 2007

Lite mer HK-koll

Kina tog hela dagen igar sa jag har inte hunnit se mer av Hong Kong direkt. Men nu tycker jag ana att jag fatt lite koll pa de centrala delarna. Ska ga en promenad idag ocksa till ett par stallen jag tankt se, innan planet gar (sheit vilket uselt tangentbord, bokstaver forsvinner...).
Hinner jag tar jag aven bussen till Shek O, om jag minns ratt, en liten by pa sodra delen av HK-on. De har en fin sandstrand dar har jag last, men med detta kalla klimat har man ingen nytta av den.

Sag nu att nagon fragade var jag flyger. Nej, inte Singapore utan Kuala Lumpur, Malaysia. Darifran tar jag buss alt tag soderut till gransen till Singapore. Jag hade tankt strunta i Malaysia och ta Kina istallet (resa fran Hanoi till HK med taget) men som jag skrivit tidigare sa funkade inte tiderna. Darfor far det nu blir nagra dagar Malaysia trots allt. Har ingen forhoppning om att hinna upptacka landet pa den korta tiden, men enligt vad alla sagt som varit dar sa finns det anledning att aka tillbaka.

1 kommentar:

Anders sa...

En kollega har bott och arbetat i Malaysia i två år. trivdes rätt bra, men det är ju annorlunda att bo och jobba. Hoppas du hinner känna av landet lite i alla fall.
Ha det så bra! Pappa

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest