BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

fredag 6 april 2007

En vedervärdigt charmig plats

Aberdeen. Även det fula har sin charm. Här sitter jag på ett torg i Aberdeen dit solen aldrig når och funderar på vad som gått snett.
Stan domineras helt av en våldsam mängd smala och höga bostadshus i betong som får Flemingsberg att framstå som en sommarstuga. Torget Aberdeen Square är helt omgivet av dessa hus, det ser komiskt ut.
Bara för att toppa upp det vedervärdiga äter jag på KFC.

3 kommentarer:

Anders sa...

Som så många andra platser måste man väl bygga uppåt. Begränsad och dyr mark. Tänk att Flemingsberg kan låta lite lyriskt...
Aberdeen i Skottland är trevligare.
Ha det så bra! Kram Pappa

Anonym sa...

Vad är KFC?

En som ofta frågat förr

Anonym sa...

Ah, nu vet jag, det är Kentucky Fried Chicken, ju! Kram från mor

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest