BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 3 april 2007

En rik mans festmiddag

Varandes den sista dagen i Vietnam, tankte jag att jag skulle festa till det lite. Gick saledes och letade upp en fin vietnamesisk restaurang och bestallde in forratt, varmratt och tva pilsner (en ny zeelandare bjod pa ett glas rodvin ocksa men det var gratis). 8 US-dollar och 40 cent. Alltsa ca 60 kronor. Det ar latt att leva billigt, sett ur svensk synvinkel.

Mumsade "bun cha" till forratt, varrullar och en sorts panerad fisk ihop med en vidunderlig sas och glasnudlar. Top notch. Hittade en ny pilsner ocksa, den vietnamesiska Halida. Inte tokig.
En karl vid Halida-pilsnerbil. Inte min bild.

Darefter gick jag pa City View Cafe och bestallde in en Tiger och en whisky. Cafeet ar bara fem vaningar men det racker for att fa en fin overblick over stan, eftersom den ar sa platt, och framfor allt over den lilla sjon de har i mitten, som en hundradels Roxen, och som de tydligen ar valdigt stalta over.

That's that.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som det var en god middag. Så ska du ha en trevlig resa till Hongkong i morron.
Hoppas det är varmare där.
Ha det så bra/ Mormor.

Anders sa...

Klok man. Livet består till stor del av att njuta. En av höjdpunkterna är god mat och dryck. Låter som en helfin avslutning på Vietnamvistelsen. Snart får du läsa menyerna på kinesiska och "chansa" på goda middagar. En del finns ju också på engelska förstås. Nu åker jag mc till Snöveltorp. Take care. Kram Pappa

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest