BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

torsdag 22 mars 2007

Pilsner på flygplatsen


Äntligen hittade jag en bar. Carlsberg dessutom. Flyger till Phnom Penh om två timmar. Aldrig varit i så god tid till ett flyg.
De ställde en massa konstiga frågor när jag skulle checka i väskan: vart ska du sedan, har du returbiljett från Kambodja, hur länge ska du vara där? Jag förklarade min tänkta rutt med tåg, flyg och buss, och påpekade att jag har kinesiskt visum. Om kineserna släpper in mig kan väl knappast kambodjanerna vägra.
Rejält trött. Gått långt idag med. Skål.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså du har en blogg som du inte berättad för mig om. Men Fredrik ringde och väckte mig minsann i morse för att meddela adressen.
Så nu kommer du inte undan.
Ska sprida den med vinden.
Ha det kul i PP. Men förvänta dig inte så mycket av staden - väldigt korrumperad och väldigt fattig. Åk vidare till Ankor så snart du kan.
/Alex

Erik sa...

Tja! Trodde jag mejlat dig med... Tack för tipset. Har bara tänkt 2 dar där sen Angkor. Ska bli intressant. Hörs!

Anonym sa...

Du verkar ju haft trevligt "so far". Hörde på radio att turismen håller på att förstöra Ankor vat, ca 2 miljoner besökare årligen. Lokalbefolkningen i närområdet får tydligen inte heller någon ekonomisk hjälp från biljettintekter. Fortsätt att njuta. M.

Anders sa...

Carlsberg! Kanske hittar du något smaskigt inhemskt öl. PP, Killing fields och Ankor verkar spännande.
Tar du Vietnam sedan? Där kan du dricka Saigon Red. Kall och god.
Lev väl/Pappa

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest