BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 25 mars 2007

Partisammankomst

Ett par hundra meter harifran holls det partimote nyss nar jag cyklade hem. Vagade inte ta kort, for an vakt hade just kort bort mig fran trottoaren utanfor FCC, Foreign Correspondent's Club, som egentligen ligger i Phnom Penh men som har en lokalavdelning i Siem Reap. Ar beromd, pastas det, fast ar bara en lyxig bar egentligen och ingen pressklubb. De har behagliga fatoljer utanfor en vit kolonialaktig byggnad.
I alla fall satt kanske tva-trehundra personer, alla i vita skjortor, dar bredvid bakom ett staket och lyssnade pa en karl som skrek i megafon. Vid porten satt den valkanda skylten Cambodian People's Party.
Sitter och letar flighter pa ett internethak. Var visst inte sa latt som jag trodde. Snart ska jag ga och se om jag hittar kanadensarna igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att få en bild igen! Låter häftigt med djungelgenomväxt tempel.

Nej, se för tusan till att du inte blir omhändertagen av polis eller militär pga att reportern i dig inte kan ta semester helt och hållet! Hoppas nu att det finns en flygstol kvar till dig.

Solig och vacker söndag i Stockholm, sommartid.
Kram från mor

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest