BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

lördag 31 mars 2007

Mellan en buss och en annan

Just nu sitter jag i en stad som heter Nha Trang och vantar pa nasta buss som ska ta mig ytterligare norrut till en badort som heter Hoi An. Bussen fran Saigon kom hit vid 6-tiden i morse och nasta gar vid 19 ikvall. Jag har alltsa ca tolv timmar att kolla in stan. Lyckades faktiskt sova ca fyra timmar pa bussen, trots allt tutande och att de kor som maniacs. Man maste trots allt ge forarna lite cred for deras skicklighet (eller om det ar tur), det ar inga stora marginaler. 
I Hoi An raknar jag med att stanna i alla fall tre natter om jag kan hitta ett billigt stalle vid stranden. Det blir egentligen den forsta riktiga avkopplingen, hittills har det varit ganska mycket roligt slit, langa promenader, standiga forflyttningar och varme.
Sedan aker jag vidare till Hanoi, blir nog tyvarr inte sa manga dagar dar. Darifran tar jag antingen taget in i Kina och ut vid Hongkong, eller ett flyg direkt till Hongkong. Jag kommer i vilket fall inte att hinna med sarskilt mycket av Kina, det far bli en separat resa. Iofs kul att ha det kvar. Men det vore forvisso intressant att ta strackan Hanoi-Hongkong med taget, om det later sig goras. Da har man i alla fall sett lite av landet. Och jag har ju ett visum som maste utnyttjas. Kina ingar inte i min guidebok, sa eventuellt far jag kora lite pa kann dar. Det ger sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är biran slut i hela sydostasien? Eller dricker du av någon anledning numera bara flaskvatten? Berätta!

Anders sa...

Försök bo på Hong Kong-ön när du kommer dit. Glöm ej Ocean Park. På Temple street-området i Kowloon har de kvällsmarknad. Allt finns!
Take it easy. Pappa

Erik sa...

Tack for Hongkongtips!

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest