BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

måndag 19 mars 2007

Ett hantverk att åka på semester

Fördelen med att ha mycket att göra är att man inte hinner bli resnervös. Taxin till Arlanda kommer om en timme och jag är i full färd med att styra upp hur lampan i badrummet ska sitta. Hantverkarna dundrade in nyss igen, vilket i och för sig var bra för det är alltid en massa frågetecken som måste rätas ut när det ska hantverkas. Nu tror jag att allt ligger i fas dock. För info har de lagt på nån sorts primer på golvet och börjat spika ihop där det var fuktskadat innan.
Det kan bli sex länder på den här resan, om man räknar Hongkong som ett eget land (vilket det ju egentligen inte är, men de har ändå egen valuta). Var och växlade in lite pengar tidigare idag, men alla valutorna är helt hopplösa att hålla reda på. Satsar främst på ett lager US-dollar, det brukar funka överallt.
Väskan är packad nu i alla fall. Den är fånigt lätt. Nyss stekte jag omelett med gröna oliver i.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest