BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 20 mars 2007

Dramatik första dagen


Singapore. Kväll nu i denna lilla stadsstat. Kom just till mitt hostel downtown. Jag har läst att det är dryga böter här bland annat på att inte använda övergångsställena. Så som av en händelse åker taxin förbi en olycka på väg in från changi-flygplatsen. Vad som ser ut som en medelålders kvinna har blivit påkörd av en Toyota-taxi. Kroppen ligger helt stilla på vägen och blodet har runnit ut på asfalten.
- Många utlänningar kommer hit och struntar i regeln och får böter. Väldigt dyrt, säger min chaufför.
Point taken.
Annars är det väldigt rent och propert, åtminstone kvällstid. Nu ska jag ta en dusch o sen en pilsner. Klockan är 20.08 lokal tid.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena. Singapore alltså, härligt!
Glöm inte att svänga förbi Raeffel's Hotel för njuta en svalkande Singapore Sling i baren där den en gång skapades. Classic! :)
/jonas.

Anonym sa...

Ruskigt att du skulle bli så bryskt påmind om nödvändigheten av att använda övergångsställena. Otäckt.

Denna Singapore Sling blir man nyfiken på. Både Jonas och Hemingway kan inte ha fel, och inte Micke heller. Take care!!! /mor

Anonym sa...

Du får inte heller glömma att besöka några inspelningsplatser från 80-talsserien Uppdrag Singapore (som jag tror gick i samband med den käcka lördagsunderhållningen Razzel). Men jag utgår från att du har planerat och rekat för detta långt i förväg ;-)
/Per

Anders sa...

Skönt att du kommit fram helskinnad. ANVÄND ÖVERGÅNGSSTÄLLENA! Ruggigt. Singapore Sling är en sliskig historia, men som sagt, Ernest hade oftast rätt. Har de goda pilsner i det där landet?
Lev väl/Pappa

Anonym sa...

Nu är klockan 23 och läggdags hemma i Sverige och hos dig i Singapore är den 06. Sov ett tag till! Ha sen en fin onsdag!

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest