BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

lördag 31 mars 2007

Jag fick bada - till slut

Badade i dag, bad #1 under den har resan. Aven arets forsta bad. Nha Trang ar en valdigt vacker plats, perfekt for ett premiardopp. Den valmaende staden, och stranden, ligger langs en lang vik med sma kulliga berg pa tre sidor och Sydkinesiska sjon pa den fjarde. Fin strand, om an inte den basta jag sett, och nastan inte en manniska. Tramsigt varmt i vattnet. Jag hittade stranden mest av en slump och hade varken handduk eller badbrallor, men det har ju aldrig stoppat en viking fran ett bad.
Efter nagra timmar pa beachen gick jag uppat platsen dar bussen skulle ga ifran och bestallde in middag och ett par Saigon Lager Beer. Det var ett par timmar kvar till avfard och allteftersom jag satt och laste min bok och funderade sa kom jag pa farre och farre anledningar till att jag borde aka vidare till en stad som inte har strand. Resultatet blir att jag stannar har en natt. Bussbokningskillen, som saknar hander, kanske han han lyckats spranga bort dem med en mina, blev bara glad.
- Tomorrow? Really? Well, the bus is very full anyway.
Langs huvudgatan ligger en par hyfsat classy klubbar aven om det inte ar toktjockt med vare sig barer eller turister. Men jag antar att det kan andra pa sig framover nar alltfler nordbor trottnar pa ett overkommersialiserat Thailand.
Fredrik har sms:at och fragat om jag ar i Kina an. Det ar jag alltsa inte men eftersom jag har visum ska jag in pa nagot satt. Overvager att skippa Hanoi/Hoi An och ta Kina direkt via flyg - det ar annu en hel del timmars bussresa innan jag nar gransen harifran. Vet inte om jag lockas sa mycket av fler busstimmar. De kor som maniacs - skrev jag det redan? - och det ar svart att sova.

3 kommentarer:

Anonym sa...

När jag tittade på bilder från Nha Trang och Hoi An, så slog det mig också att Nha Trang verkade vara mera badort än Hoi An. Resten av din planering, din senaste alltså, lovordar jag också. Du har ju redan sett Saigon, Mekong och lite till. Njut nu! /mor

Anonym sa...

Blev rädd att det var busschauffören som saknade händer. Åk inte buss, om du inte absolut måste. Har också åkt med sådana maniacs, som du skriver om, och det var en 'nära-döden-upplevelse', jag lovar. Hur tänker de?

Vilken härlig badbild! Man blir vaaansinnigt ressugen. /mor

Erik sa...

Korrekt, Hoi An har ingen strand. Men 4 km darifran finns en, Son My eller vad staden heter, en gammal boplats for forhistoriska folkgrupper som de tydligen haller pa at grava ut. Men tempel har jag sett sa det racker.

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest